
Nezaměstnanost v srpnu vzrostla
Úřad práce ČR evidoval k 31. 8. 2022 celkem 251 753 uchazečů o zaměstnání (UoZ), o 11 047 více než…
foto: DPO
15. 02. 2020 - 11:30
Městskou hromadnou dopravu v Ostravě čeká v letošním březnu velká revoluce. Po sedmi letech čekají na cestující velké změny v provozu tramvají, trolejbusů, ale chystá se i zárodek expresní autobusové linky. Jako každá změna vyvolávají i tyto chystané změny různé reakce. Pozitivní i negativní.
Po 7 letech dochází k 1. březnu 2020 k výraznějším úpravám trasování a provozu tramvajových linek. Systém tramvajové dopravy je směřován k modelu nižšího počtu páteřních linek s kratšími intervaly mezi spoji. Pilotním projektem v tomto směru je spojení Poruby s centrem města, kdy vznikne páteřní tramvajová linka 8 s provozem v intervalech 5 min v pracovní dny a 10 min o víkendech a večer. Systém preferuje častější přímé spoje v nejvytíženějších cestovních relacích za cenu zavedení přestupů v relacích méně vytížených.
Oznámení ze strany Dopravního podniku Ostrava vyvolalo mezi diskutujícími na sociálních sítích velkou vlnu reakcí.
"To si zvykneme. Zrovna spojení 8 a 9 celkem vítám, protože když mi ujede 8 na Křižíkově, tak nemusím běžet na Plynárny na 9, která jede o pět minut později a pak ještě na Vozovně přestupovat na 7, za mě super," píše jeden z diskutujících.
Druhý z diskutujících už tak smířlivý nebyl. "Tak jsou ti lidi z DPO úplní ču***i? Omlouvám se za vulgární užití, ale opravdu vám přijde normální zrušit jediné propojení zábřeh-centrum? (linka číslo 11) Přesedat jak id**t xyz krát mimo špičku? Doufám, že tohle není definitivní," píše ve svém komentáři k chystaným změnám.
Jak to v konečném důsledku dopadne, a který z diskutujících bude mít pravdu, ukáže až čas.
V pracovní dnech v době ranní i odpolední přepravní špičky zůstává provoz beze změny. V době mimo přepravní špičku a o víkendech je linka zkrácena na úsek Dubina – Hulváky (odkud pokračuje dále jako linka 11 do Zábřehu).
V pracovních dnech by linka měla být zajišťována dvouvozovými soupravami.
V pracovních dnech večer a o víkendech je linka spojena s linkou 8. Vzniká tedy přímé spojení obcí na trase linky 5 s centrem Ostravy.
Linka je posílena na provoz v intervalech 5 min v pracovních dnech (ve vybraných částech přepravní špičky 4 min) a 10 min večer a o víkendech. Každý druhý spoj je veden ve stávající trase Poruba, Vřesinská – Hlavní nádraží a druhá polovina spojů je vedena v trase Poruba, Vřesinská – Přívoz, Hlučínská. Noční spoje převedené z linky 9 jsou vedeny beze změny v trase Poruba, Vřesinská – Mor. Ostrava, Plynárny. Všechny denní spoje linky by měly být zajišťovány tramvajemi STADLER Tango NF 2.
Linka je zrušena a plně nahrazena linkou 8.
V pracovní dnech v době ranní i odpolední přepravní špičky je linka vedena v trase Zábřeh – Mor. Ostrava, Plynárny.
V době mimo přepravní špičku a o víkendech je linka zkrácena na úsek Zábřeh – Mariánské náměstí (odkud pokračuje dále jako linka 3 na Dubinu).
Linka je zkrácena na úsek Dubina – Poruba, vozovna.
Vybrané spoje převedeny do linky 78.
Noční spoje převedeny do linky 113.
Nová expresní linka v trase Poruba, Opavská – … – Duha – Pustkovec – Hlavní třída – Fakultní nemocnice – Sámova – Náměstí Ostrava-Jih – Hrabůvka, Poliklinika – Hrabůvka, kostel – Hrabůvka, Benzina – … –Hrabová, PZ jih, přičemž první ranní spoj, jelikož nemá z hlediska své časové polohy význam pro spojení sídlišť, vynechává také zastávky Sámova až Hrabůvka, kostel.
Stávající noční spoje na lince 49 jsou nahrazeny úpravou (prodloužením) trasy linky 113 nově zajišťované parciálními trolejbusy: Koblov – … – Sad B. Němcové – … – Most M. Sýkory (přípoj s l. 112) – Nám. J. Gagarina – Kamenec – Bazaly – Všehrdův sad – Revírní br. pokladna – … – Chrustova – Heřmanice, pošta – … – Briketářská – … – Michálkovice.
Dílčí dobíjení parciálních trolejbusů bude probíhat na nové odstavné stopě smyčky Michálkovice.
Zároveň dochází k mírným posunům časových poloh noční trolejbusové dopravy a autobusové linky 71 a úpravě přestupních vazeb tak, aby byly spolehlivěji zajištěny vazby na tramvajovou dopravu na zastávkách Náměstí Republiky a Hulváky.
Zastávka Hotelový dům Hlubina je přejmenována na Náměstí Ostrava-Jih.
Most Miloše Sýkory – Noční stanoviště 3 na Sokolské ulici pro směr k Nové radnici je zrušeno z důvodu zrušení protisměrných přípojů nočních trolejbusových linek. Dále dochází k drobným změnám časových poloh spojů na dalších linkách.
Zdroj: MHD-Ostrava
Úřad práce ČR evidoval k 31. 8. 2022 celkem 251 753 uchazečů o zaměstnání (UoZ), o 11 047 více než…
Školní pomůcky, kroužky a další výdaje mohou být na začátku školního roku značným zásahem do…
Už 12 měsíců trvá výrazný růst inflace, který Česko nezažilo po desetiletí. Ten způsobuje, že 81 %…
Letní měsíce bývají na trhu práce rušným obdobím. Přicházejí na něj totiž tisíce absolventů…
Úřad práce ČR evidoval k 31. 7. 2022 celkem 240 706 uchazečů o zaměstnání (UoZ), o 9 397 více než v…
Ve školách zapojených do programu Recyklohraní aneb Ukliďme si svět v průběhu nedávno skončeného…